Peremajade tagasiside: Mul oli teie kõigiga nii tore ja kõik mured olid kadunud!

31.08.2022
Tagasiside
Padise klooster

Viljandis SA Perekodu peres elavad 4 last (vanuses 7 kuni 18) ja 2 perevanemat ning nemad ütlevad enda kohta, et tunnevad suurt rõõmu kokkamisest ja reisimisest. Pere võttis sel suvel ette ühise väljasõidu Viljandist Paldiskisse ja Padise kloostrisse.

Perevanemad jagasid oma muljeid koostegemisest: „Võtsime kodulinnast suuna Paldiski poole ja esimese peatuse tegime enne linna sisenemist, et rääkida selle omapärase koha ajaloost ja sellest, kuidas linn nime sai. Lapsed kuulasid huviga ja olid põnevuses. Esimese kohana aga läksime Pakri majakat vaatama ja muidugi tahtsid kõik kaunist vaadet nautida. Üks tüdruk puges mõnusalt külje alla ja tänas, et ta mere äärde tõime. Meri oli ka vihmast hoolimata meie kõigi jaoks eriline vaatepilt. Tegime vahvaid fotosid nii taevatrepil kui all rannas.

Linnast veidi välja sõites, tegime jälle rannas peatuse ja jutustasime piraatidest, kes kaugel ajal merd sõitsid. See oli ka sissejuhatuseks järgmisele peatuspunktile, milleks oli pisike Harju-Madise kirik. Kuigi kirikusse sisse me ei saanud, imetlesime hoonet väljastpoolt ja jalutasime kirikuaias.

Edasi ootas meid ööbimiskoht turismitalus. Vahva oli ka koos lõkkel toiduvalmistamine ja muidugi mängisime kõik koos naljakaid mänge. Õhtul ootas meid veel soe saun ja siis pehme voodi. Hommikul ärkasime kakkude huilgamise saatel. Selline tore äratus koos päikesepaistega tegi kõigi tuju rõõmsaks. Keegi ei oleks veel tahtnud ära minna, aga ees ootasid ju uued seiklused.

Teise päeva sihtkohaks oli Padise klooster. Kuigi esimene päev oli ajaloolisi jutustusi täis, suutis giid kloostris ajalootunni nii põnevaks teha, et kõik unustasid ennast kuulama. Ka siin saime kloostritornist vaadet nautida ja põnevusega kloostri sisemust uurida. Osalesime ka töötoas, kus kuulsime palju huvitavat mesilaste elust, nägime nende taru sisemust ja saime meelõhnalises töötoas valmistada küünlaid ja huulevõiet. Lapsed arvasid, et iga aasta võiks korra ikka Padisel ära käia, sest seal on nii ilus ja sõbralikud inimesed.

Oma päeva lõpetasime Rummu Karjääri veepargi sinisel laguunil. Vesi oli ujumiseks külm, aga lastele meeldis vesirattaga sõit ja nagu ikka, saime palju naerda ja nautisime päeva täiega. Muidugi ronisime ka tuhamäel ja tegime mälestuseks vahvaid pilte.
Koduteel ei tulnud seekord kellelegi uni peale - nii palju oli muljeid ja muhedaid nalju, et keegi ei raatsinud silma kinni lasta.

Oleme SEB Heategevusfondile väga tänulikud, et sellise vahva reisi korraldada  saime. Meil on nüüd palju ilusaid mälestusi, mida  meie perekodust elluastujad endaga kaasa võtavad ning palju toredaid jututeemasid vihmasteks õhtuteks. „Mul oli teie kõigiga nii tore ja kõik mured olid kadunud!“ ütles üks meie pere uutest lastest.“
Pere väljasõit leidis aset SEB Heategevusfondi annetajate toel.

Anna oma panus: toeta lastele olulisi pereüritusi 5 või 25 euroga. Nii aitad täituda asendushooldusel viibivate laste unistustel, pakud neile tavapere lastega võrdseid võimalusi ja soodustad uute peretraditsioonide kujunemist. Iga selline pereürituselt saadud kogemus annab lastele uut mõtteainet, mille kallal pureda, ja kutsub neid üles leidma uusi radu, mida avastada.